23. května 2018
iRobot – rozhovor s Colinem Angelem
Colin Angle, generální ředitel společnosti iRobot, odpovídá na pár citlivých otázek ohledně robotických vysavačů.
iRobot je momentálním lídrem na trhu robotických vysavačů. Cenové rozpětí mezi nejlevnějším a nejdražším modelem je opravdu velké…
Jsme zaměřeni na budování co nejlepších technologií. Jsme přesvědčeni, že i náš nejlevnější model je vynikající a perfektní na úklid. Čím dražší model, tím více vlastností a inovací.
Je mnoho o dost levnějších konkurentů. Nemáte z nich strach?
Je zcela normální, že existuje levnější konkurence. Lidé zkoušejí levná zařízení a poté přecházejí na produkt vyšší kvality. Naší strategií není nabízet něco levného, ale rozvíjet nové a lepší funkce.
I když Vám jde o dokonalost, cíl ještě tak úplně dosažen nebyl. Dokonce
i vaše nejlepší Roomba má problém s tmavými koberci.
Jsem si moc dobře vědom problému s černými koberci. Je to momentálně v horní části pomyslného seznamu “co vyřešit”. Postavili jsme si v Bostonu k účelům testování celý dům, aby mohli naši inženýři řešit problémy v reálném prostředí.
A dělají pokroky?
Každá nová generace musí snížit míru chybovosti. Někdy je to viditelné na první pohled (sytém pohybu robota), někdy jsou to technologické “drobnosti”, pro zákazníka téměř nepostřehnutelné.
Když otevírám sběrný koš, vždycky se u toho trochu ušpiním.
Máte pravdu. Vždy je prostor pro zlepšení. Nejprve jsme nalezli ideální velikost a nyní se snažíme přijít na způsob, jak co nejefektivněji vyprázdnit nádobu. Rozhodně se ale chceme vyhnout sáčkům.
Spousta lidí se velice bojí o citlivá data. Roboti s kamerovou navigací
a připojením přes wi-fi jsou jako malí špehové, které si pouštíme do domu.
Na začátku jsme si stanovili velmi důležitou věc: Nikdy neprodáme data našich zákazníků.
Data sice prodávat nebudete, ale jsou u vás v bezpečí?
Původně jsme pracovali pro obranný průmysl. Víme, že důležitý není jen software, ale i hardware. Každý robot má proto svou vlastní “identitu” a šifrování dat už na samém počátku. Snažíme se být velice opatrní. Je to sice nákladné, ale důvěra a bezpečnost zákazníků je přednější.
*Článek byl přeložen z německého deníku Stern.de, výroky zde uvedené nemusejí být přesné.